Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
Driftul, sportul în care piloții se întrec în a reuși cele mai spectaculoase derapaje controlate cu mașini de zeci de mii de euro, începe să prindă contur în România. În țară există 50 de piloți de drift profesioniști, dar Clubul Sportiv Romanian Drift Community, fondat de Andrei Balica, își propune să crească numărul acestora printr-un proiect curajos: lansarea unei academii de drift pe bazele școlii Kns Drift Experience, avându-l ca trainer pe Marius Mitrache, pilot prfesionist. În prezent, pentru a participa prin intermediul Drift Community la cursuri există mai multe module, de la controlarea mașinii în derapaj în jurul unui punct fix până la controlarea mașinii pe un circuit cap-coadă, folosind aceeași tehnică. 100 de euro costă un modul, care constă în controlarea mașinii în jurul unui punct fix. În acești bani intră toate consumabilele, mașina, cauciucurile și partea teoretică. Un astfel de modul durează două ore și la final vei face derapaje în jurul unui punct fix. Putem să facem o paralelă cu kartingul, acolo unde cam 20 de minute de distracție costă 50 de euro. În primele luni de la lansarea cursurilor, au participat 20 de persoane.
Efecte pirotehnice și senzații tari
Driftingul este unul dintre cele mai spectaculoase sporturi cu motor, iar bucureștenii vor avea ocazia să vadă pe viu o astfel de reprezentație. Cei mai buni piloți de drift din țară se vor confrunta într-un show unic, pe 18 octombrie, în parcarea târgului auto Vitan din capitală, la primul Grand Prix organizat de Romanian Drift Community. Peste 20 de mașini pregătite pentru competițiile internaționale sunt anunțate la start, iar concursul va avea și un moment special, cu un tir DAF care va face drifturi. Piloții se vor duela în deja celebrele battle-uri, chiar și cu câte patru mașini, ceea ce va face să crească nivelul de spectacol și adrenalină. Efectele pirotehnice și fetele frumoase nu vor lipsi de la evenimentul la care vor fi prezente și mai multe vedete din sport, muzică și showbiz. Oamenii care vor asista la Drift Community Grand Prix vor avea ocazia de a simți, în timpul sesiunilor de Taxi Drift, chiar din dreapta pilotului, senzațiile tari pe care le oferă o astfel de mașină.
14.800 de euro investiți în Mașina de 6.000 de euro
Dotările pe care o mașină de drift trebuie să le aibă nu sunt la îndemâna oricui. Marius Mitrache, unul dintre cei mai buni piloți din România, deține un Nissan Skyline din anul 1995, care a costat 6.000 de euro. Îmbunătățirile au reprezentat de două ori mai mult decât prețul mașinii: suspensia – 1.000 de euro, diferențial special pentru drift – 800 de euro, upgrade de 150 de cai putere – 7.000 de euro, ambreiaj – 700 de euro, kit pentru unghi de virare mărit – 2.000 de euro, volan și contact general – 150 de euro, scaune și century special – 800 de euro, cușcă – 600 de euro și frână de mână – 250 de euro. Mai mult, mașina trebuie ușurată și tăiate toate componentele grele din interior. Acum, capota și portierele sunt din fibră, schimbare care a costat 1.500 de euro. Dacă Marius a scos din buzunar 14.800 de euro pentru a-și aduce mașina la un nivel competitiv, costurile pot ajunge până la 50.000 de euro.
E pentru distracție personală, e un hobby, e o investiție pentru tine, să îți satisfaci o plăcere ca și când ai practica un sport Marius Mitrache, pilot
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER